Fokus har varit att skapa ett kontor som ”magnet”, då det kreativa arbetet med spelutveckling till stor del kräver att man träffas, umgås och lär av varandra. Att komma till kontoret ska vara en upplevelse av högsta klass. Här ska du ha tillgång till dina kollegor och ditt team, du ska kunna arbeta fokuserat både enskilt och tillsammans med andra. De sociala aktiviteterna avlöser varandra med bl a spellounge och ett nyutvecklat Multipurpose-rum med ”state of the art”- teknik för filmvisningar, spel, seminarier eller vad du nu kan komma på. Det finns även flera studios för ljud, musik och ”jammande”. Detta ska skapa den nya kreativa kraften, kulturen och vi-känslan som vi saknat under de senaste (pandemi) åren.
I nya kontoret finns ett centralt ljusatrium, där sociala ytor, kommunikationer och servicefunktioner som reception och servicedesk ligger strategiskt placerade. Längs ytterfasaderna ligger stora öppna rum med arbetsplatser för teamen. Akustiken är välstuderad och dämpad. Men alla spelutvecklare gillar som bekant inte utsikt och solljus, så det går såklart bra att dra för de ljustäta gardinerna och att släcka ned belysningen sektionsvis…